مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان

اولین پایگاه خبری و اطلاع رسانی حوزه علم و پژوهش و فناوری در استان کرمان -- تلفکس :۲۴۴۵۰۸۰-۰۳۴۱

مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان

اولین پایگاه خبری و اطلاع رسانی حوزه علم و پژوهش و فناوری در استان کرمان -- تلفکس :۲۴۴۵۰۸۰-۰۳۴۱

محققان ماده‌ای ساختند که گیاهان را به گل دادن وا می‌دارد

محققان موسسه تحقیقاتی "اگریسرچ" شهر پالمرستون نورث نیوزیلند ماده‌ای ساختند که پس از اسپری کردن به گیاه، آن را به گل دادن وا می‌دارد. روزنامه دومینیون پست چاپ نیوزیلند در شماره روز چهارشنبه خود نوشت:
" گرگ برایان" رییس تیم تحقیقاتی بخش "ژنومیک عملی گیاهان" اگریسرچ اعلام کرد که ما بروی مکانیسمی که گیاهان از آن طریق گل دادن را کنترل می کنند، تحقیق کردیم تا راههای تقویت تولید در آنان را بیابیم.
وی افزود: ما موفق شدیم مسیر ژنتیک کنترل‌کننده گل دهی در گیاهان را شناخته و به روشهایی برای شروع شیمیایی گل دهی نیز دست یابیم. " در این روش به محض اینکه گیاهان با ماده شیمیایی مورد نظر اسپری می شوند، پروسه گل دهی آغاز شده و در مدت زمان معمولی که گیاه به گل دادن نیاز دارد، این روند تکمیل خواهد شد." برایان گفت: ما می‌توانیم تولید گل با این روش را تحت کنترل درآوریم. وی افزود: ما هم چنین می‌توانیم گل دهی گیاهان را به عقب بیندازیم و یا حتی متوقف کنیم و این دانش در بسیاری از گیاهان کاربرد دارد. " بطور مثال ما می‌توانیم در چمن "ری" که غذای اصلی گاوهاست و گل هم می‌دهد، بدلیل بد هضم بودن گل آن برای دامها، گل دادن آنها را با این روش متوقف کنیم تا مشکل گوارشی دامها تخفیف یابد." برایان اظهار داشت: با یک شرکت آمریکایی برای بازرگانی کردن این یافته جدید قرارداد بسته‌ایم و این ماده می‌تواند در سالهای آتی بصورت بازرگانی عرضه شود که در این صورت تحول عظیمی در صنعت پرورش گل و گیاه در کل جهان اتفاق خواهد افتاد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد