مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان

اولین پایگاه خبری و اطلاع رسانی حوزه علم و پژوهش و فناوری در استان کرمان -- تلفکس :۲۴۴۵۰۸۰-۰۳۴۱

مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان

اولین پایگاه خبری و اطلاع رسانی حوزه علم و پژوهش و فناوری در استان کرمان -- تلفکس :۲۴۴۵۰۸۰-۰۳۴۱

حمایت از پایان نامه های دانشجویان

سرپرست مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان در یک مصاحبه خبری اعلام کرد : این مرکز تحقیقاتی از پایان نامه های دانشجویان بسجی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان کرمان در همه رشته ها و گروههای تحصیلی حمایت مالی می کند.به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان ، محمد هادی شجاعی با اعلام این مطلب افزود: این مرکز تحقیقاتی همچنین با توجه به سال پیامبر اعظم (ص) و نیز اهمیت بحث هلوکاست که یک دروغ تاریخی بزرگ است ، از پایان نامه های دانشجویان استان که در زمینه های سیره پیامبر اعظم (ص) و هلوکاست باشند به طور ویژه حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه با توجه به اهمیت پایان نامه های دانشجویی به عنوان یک سند علمی و پژوهشی معتبر خواستار انتخاب موضوعات کاربردی برای پایان نامه ها از سوی دانشجویان به منظور رفع نیازهای ضروری کشور و استان کرمان شد./انتهای پیام/.

برگزاری همایش علمی (( اکستازی ، بلای قرن ))

همایش علمی (( اکستازی، بلای قرن )) به همت واحد علمی بسیج دانشجویی  مرکز آموزش عالی خواجه نصیر کرمان و با همکاری بسیج جامعه پزشکی و مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان در محل این واحد دانشگاهی برگزار شد.به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات علمی بسیج دانجشویی استان کرمان، در این همایش علمی  که جمع کثیری از دانشجویان در آن حضور داشتند ، دکتر نخعی ، متخصص پزشکی اجتماعی و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و نیز آقای بهرام نژاد ، مسئول واحد بهداشت روان این دانشگاه به بحث و توضیح پیرامون بحث قرصهای روان گردان در جامعه و عوارض خطرناک آن پرداختند./انتهای پیام/.

انجام طرح کشوری بررسی و سنجش میزان عملکرد هسته های علمی

طرح تحقیقاتی بررسی میزان عملکرد هسته های علمی بسیج دانشجویی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی همزمان با سراسر کشور در استان کرمان نیز اجرا شد.به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان، محمد هادی شجاعی سرپرست این مرکز و مسئول اجرای این طرح تحقیقاتی در یک مصاحبه خبری با اعلام این مطلب گفت : این طرح به منظور سنجش میزان عملکرد و کارایی هسته های علمی بسیج دانشجویی در دانشگاهها با توجه به برنامه های ابلاغی و به شفارش سازمان مطالعات و تحقیقات نیروی مقاومت بسیج کشور و به صورت میدانی انجام شد.شجاعی افزود: در این طرح عملکرد هسته های علمی بسیج دانشجویی در بخشهای برگزاری همایشها و نمایشگاههای علمی ، برگزاری کلاسهای کنکور تحصیلات تکمیلی و کلاسهای تقویتی ، برگزاری اردوها و بازدید هایعلمی ، چاپ کتب و نشریات علمی و بصورت پرسشنامه ای مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت : از نتایج این طرح در بهبود سیستم فعالیتهای هسته های علمی بسیج دانشجویی استفاده خواهد شد./ انتهای پیام/.

سیمای فعالیتهای علمی بسیج دانشجویی پیام نور کرمان منتشر سد

سیمای فعالیتهای علمی و پژوهشی صورت گرفته توسط واحد علمی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کرمان چاپ و منتشر شد.به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان، در این مجموعه فعالیتهای علمی و تحقیقاتی صورت گرفته توسط این تشکل دانشجویی و نیز چشم انداز فعالیتهای آتی هسته های علمی بسیج دانشجویی این دانشگاه در سال تحصیلی آینده ارائه شده است./انتهای پیام/.

(( کوانتوم)) منتشر شد

اولین شماره نشریه دانشجویی کوانتوم ، به صاحب امتیازی هسته علمی بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی خواجه نصیر کرمان و مدیر مسئولی
 محمد ابراهیم دریجانی و سردبیری رئوف نجفی چاپ و منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان، در این نشریه که به صورت فصلنامه و با زمینه علمی و پژوهشی چاپ و منتشر می شود مطالب و مقالات ارزنده ای پیرامون مباحث علوم انسانی و علوم پایه و در قالب های متنوع ارائه شده است./انتهای پیام/.

(( مدیر)) منتشر شد

اولین شماره نشریه دانشجویی مدیر ، به صاحب امتیازی هسته علمی بسیج دانشجویی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان و مدیر مسئولی غلامرضا علی میرزایی و سردبیری مجتبی جوکار چاپ و منتشر شد.به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان، در این نشریه که بصورت ماهنامه و با زمینه علمی چاپ و متتشر می شود مطالب و مقالات ارزنده ای پیرامون مباحث مدیریتی
 ارائه شده است./انتهای پیام/.

(( نخل)) به بار نشست

شماره اول نشریه دانشجویی نخل به صاحب امتیازی هسته علمی بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری بم و مدیر مسئولی یوسف سلیمانی و سر دبیری شیوا کریمی افشار چاپ و منتشر شد.به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان، در این نشریه دانشجویی که به صورت فصلنامه و با زمینه علمی و فرهنگی چاپ و منتشر می شود ضمن گرامیداشت دانشجویان جان باخته حادثه ناگوار زلزله شهرستان بم، مطالب ارزنده ای پیرامون مسائل مختلف علمی و فرهنگی ارائه شده است./انتهای پیام/.

(( دریچه ))گشوده شد

شماره دوم نشریه دریچه به صاحب امتیازی هسته علمی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و مدیر مسئولی اسماعیل علایی و سردبیری مرتضی موحدی نیا چاپ و منتشر شد.به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان، در این نشریه دانشجویی که بصورت فصلنامه و با زمینه علمی و پژوهشی چاپ و منتشر می شود مطالب و مقالات ارزنده ای از دانشجویان پژوهشگر و مبتکر و نخبه این دانشگاه پیرامون مسائل مختلف علمی به دو زبان فارسی و انگلیسی ارائه شده است. /.انتهای پیام/.

تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره دانشجویان ممتاز

از سوی مدیریت علمی ناحیه بسیج دانشجویی استان اعلام شد: 

تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره دانشجویان ممتاز، مبتکر و نوآور بسیجی ، شاهد و ایثارگر استان کرمان 

آقای حسین عامری، معاون علمی ، ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان کرمان در یک گفتگوی خبری ، از تمدید مهلت زمان  ارسال آثار دانشجویان به پنجمین جشنواره دانشجویان ممتاز، مبتکر و نوآور بسیجی ، شاهد و ایثارگر استان کرمان تا مورخ 22 تیرماه 85  خبر داد و گفت : این امر با توجه به درخواستهای مکرر دانشجویان دانشگاههای استان انجام گرفته است .دبیر ستاد اجرایی این جشنواره  افزود: این جشنواره به منظور شناسایی استعدادها ، نوآوریها ، ابتکارات ، اختراعات و پژوهش های برتر دانشجویان بسیجی ، شاهد و ایثارگر استان کرمان و با شعار جنبش نرم افزاری ، تحول و غنای علمی ، فرهنگ و تفکر بسیجی برگزار خواهد شد.وی گفت : این جشنواره با هدف تجلیل از دانشجویان ممتاز ، تقویت بنیه علمی دانشجویان پژوهشگر ، شناسایی و حمایت از نخبگان ، حمایت از دستاوردهای علمی و تحقیقاتی دانشجویان و حرکت به سوی جنبش نرم افزاری که از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز هست برگزار خواهد شد .دبیر پنجمین جشنواره ممتاز ، مبتکر و نوآور بسیجی ، شاهد و ایثارگر استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش فردی و گروهی برگزار خواهد شد افزود: آثار شرکت کنندگان در گروهای تحصیلی علوم پزشکی ، علوم پایه ، علوم انسانی ، فنی و مهندسی ،کشاورزی ، دامپروری  و هنر در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، پزشکی و دکتری تخصصی و در قالبهای تالیف کتب و مقالات علمی و پایان نامه های تحصیلی ، اختراع و ابتکار ، چاپ و انتشار نشریات علمی و پژوهشی ، احراز رتبه در المپیادهای علمی و ممتازین تحصیلی بررسی و ارزیابی خواهد شد.

کشف قدیمی‌ترین دی ان آ انسان در بلژیک

دانشمندان موفق به استخراج "دی ان آ" نئاندرتالی شدند که ‪ ۱۰۰‬هزار سال قبل در زمین می‌زیسته است. این قدیمی‌ترین دی‌ای آ انسانی است که تاکنون کشف شده است. به گزارش منابع اینترنتی، این "دی ان آ" از دندان بقایای کودکی از نسل نئاندرتال‌ها که در غار اسکلادینا در آبگیر رود میوز در بلژیک پیدا شد استخراج شده است. این مطالعه نشان می‌دهد تنوع ژنتیکی خویشاوندان دوردست انسان بیشتر از آن است که قبلا تصور می‌شد. هنگامی انسان‌های اولیه حدود ‪ ۳۵‬هزار سال پیش به اروپا پا نهادند، از تنوع ژنتیکی نئاندرتال‌ها بسیار کاسته شد که احتمالا ناشی از تغییرات آب و هوایی یا بیماری‌ها بوده است.پژوهشگران فرانسوی و بلژیکی این مواد ژنتیکی را از میتوکندری جدا کردند. میتوکندری ساختمان‌هایی در سلول هستند که نقش نیروزایی دارند. دانشمندان مجموعه ‪" ۱۲۳‬حرف" دی ان آ (بی پی) را رمزگشایی کرده و آن را با سایر مجموعه‌های ژنتیکی نمونه نئاندرتال‌هایی به قدمت ‪ ۲۹‬هزار سال تا ‪ ۴۲‬هزار سال قبل مقایسه کردند. گروهی از محققان فرانسوی به سرپرستی دکتر کاترین هانی می‌گویند این کشف نشان می‌دهد تنوع ژنتیکی نئاندرتال‌ها تاکنون کمتر از حد واقعی تخمین زده شده بود. این یافته‌ها حکایت از آن دارد که تنوع ژنتیکی در دوره‌های ابتدایی تاریخ نئاندرتال‌ها نسبت به دوران بعدی یعنی دوران آغاز ورود انسان به اروپا، بیشتر بوده است.نئاندرتال‌ها بین ‪ ۲۳‬تا ‪ ۲۸‬هزار سال قبل در اروپا، آسیای میانه و خاورمیانه می‌زیسته‌اند. آنها شکارچیان ماهری بودند و به خوبی خود را برای زندگی در عصر یخبندان تطبیق داده بودند. اما پس از ظهور انسان‌های امروزی (کرو-مگنون‌ها) به تدریج از صفحات اروپا محو شدند. علت انقراض نئاندرتال‌ها مجهول است، اما نظریه‌های گوناگونی در این زمینه مطرح شده است که از جمله عوامل زیستی ، زیست محیطی و فرهنگی را ذکر می کند. مطالعاتی که تا به امروز روی دی ان آ صورت گرفته بیانگر آن است که انسان و نئاندرتال‌ها به ندرت با یکدیگر آمیزش کرده‌اند یا هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است. نتایج این مطالعه در نشریه "‪ "Current Biology‬منتشر شده است.

استفاده از ضد آفتاب محدودیت سنی و جنسی ندارد

مصرف ضد آفتاب برای همه افراد لازم است و حتی برای نوزاد سه ماهه نیز می‌توان متناسب با نوع پوست وی از ضد آفتاب استفاده کرد. به گزارش کرمان نیوز به نقل از  هفته‌نامه اخبار پزشکی، دکتر "آزاده الیاس" متخصص پوست و مو با بیان این مطلب اظهار داشت: برخلاف کشورهای اروپایی که برای حفاظت از پوست‌شان در مقابل آفتاب، ضد آفتاب ‪ ۱۰‬تا ‪ ۲۰‬درصد کفایت می‌کند در کشور ما با توجه به موقعیت جغرافیایی و تابش مستقیم نور خورشید به ضد آفتابی با درصد ‪ ۳۰‬نیاز است. وی در ادامه افزود: درصدهای بالاتر ‪ ۵۰‬یا ‪ ۶۰‬درصد تفاوت چندانی با ضد آفتاب ‪ ۳۰‬درصدی ندارد و این تفاوت بیشتر از ‪ ۶‬یا ‪ ۷‬درصد نیست. دکتر الیاس در رابطه با انواع ضد آفتاب‌ها توضیح داد: ضد آفتاب‌هایی که نوع فیلتر آنها شیمیایی است رنگ در آنها بکار نمی‌رود و ممکن است در بعضی افراد ایجاد حساسیت کنند. خاصیت این نوع ضد آفتاب‌ها این است که از آسیب رسیدن به پوست بر اثر تابش نور خورشید جلوگیری می‌کند. نوع دیگر ضد آفتاب‌های فیزیکی هستند که عموما دارای رنگ بوده و افراد دچار حساسیت می‌توانند از این نوع ضد آفتاب‌ها استفاده کنند. ضد آفتاب‌های فیزیکی مانع صدمه به پوست نمی‌شوند ولی از تابش و عبور آفتاب به پوست جلوگیری می‌کنند. دکتر الیاس در مورد استفاده افراد مختلف از ضد آفتاب‌ها توصیه کرد:
کودکان، افراد دارای پوست روشن و یا کسانی که بیماری خاص پوستی دارند به دلیل شکننده بودن پوست‌هایشان باید از درصد بالاتر ضد آفتاب‌ها استفاده کنند و آقایان نیز می‌توانند از ضد آفتاب‌هایی که مخصوص خودشان ساخته شده و متناسب با پوست آنهاست مصرف کنند.این متخصص پوست و مو چگونگی مصرف ضد آفتاب‌ها را نیز امری مهم خواند و افزود: تعداد مصرف ضد آفتاب‌ها بسته به کیفیت آنها متفاوت است بعضی ضد آفتاب‌ها خارجی تا ‪ ۶‬ساعت می‌توانند از پوست محافظت کنند و نیازی به تجدید مصرف ندارند ولی ضد آفتاب‌های ایرانی معمولا تا ‪ ۳‬ساعت خاصیت حفاظت دارند و بعد از آن باید تجدید شوند البته اگر فرد در تابش مستقیم خورشید باشد و لازم به ذکر است که برای تجدید ضد آفتاب نیازی به شستن پوست نیست.

جدیدترین آنتی ویروس مایکروسافت روانه بازار شد

مقامات شرکت مایکروسافت از عرضه جدیدترین آنتی ویروس این شرکت به بازار خبر دادند. به گزارش کرمان نیوز  و بر اساس گزارش سایت ایتالیایی ‪ ،KATAWEB‬نام این آنتی ویروس جدید ‪ WINDOWS LIVE ONE CARE‬است. آنتی ویروس جدید شرکت مایکروسافت توانسته برای بار چندم موقعیت خود را در بازار تولید آنتی ویروس‌های دسک تاپ در دنیا تثبیت کند. به گفته مقامات شرکت مایکروسافت آنتی ویروس ‪WINDOWS LIVE ONE CARE‬ علاوه بر فایروال، آنتی ویروس دارای سیستم حفاظت از ویندوز است.

تعلیق غنی سازی اورانیوم پیشنهادی احمقانه است

سرپرست مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: فعالیت‌های هسته ای جمهوری اسلامی بدون وقفه باید ادامه داشته باشد و مسئولان نباید حتی برای یک لحظه تعلیق فعالیت‌های هسته ای را بپذیرند.

 

محمد هادی شجاعی در گفت‌وگو یی ، با بیان این مطلب که مطرح کردن تعلیق در بسته پیشنهادی اروپا بحث احمقانه ای است، اظهار داشت: این امر نشان دهنده آن است که غربی‌ها سیاستمدارهای کشورمان را بسیار سطح پایین فرض کرده اند؛ در صورتی که ایستادگی در برابر خواسته‌های غیر منطقی همواره جزو اصول ماست. وی ارائه پیشنهاد مشوق‌ها را تجربه ای تکراری عنوان و تصریح کرد: این مساله در گذشته هم مطرح بوده است و در عین حال نتوانسته، منافع ملی ما را تضمین کند؛ بنابراین نادیده گرفتن خواسته‌های ایران در بسته پیشنهادی، مورد قبول هیچ فرد ایرانی نیست. شجاعی طرح مساله اجماع جهانی علیه ایران را دروغی بزرگ دانست و اظهار داشت: هرچند که در مساله هسته ای، اکثر کشورها و دولت‌های مدافع حقوق ما هستند، ولی باید گفت که ما از حقوق خود چه با اجماع و چه بدون اجماع دست نمی‌کشیم.

دانشمندان عنصر جدید جدول مندلیف را ثابت کردند

دانشمندان اتمی روسیه و سوییس، موجودیت عنصر جدید جدول مندلیف را ثابت کردند. شبکه اول تلویزیون روسیه هفته گذشته اعلام کرد: دانشمندان روس و سوییسی در یک آزمایش مشترک در مرکز پژوهش‌های هسته‌ای در شهرک علمی "دوبنا" واقع در ‪ ۱۴۰‬کیلومتری شمال مسکو، از طریق عملکردهای شیمیایی، عنصری با عدد اتمی ‪ ۱۱۲‬را کشف کردند. این شبکه تلویزیونی کشف اخیر را بزرگترین کشف علمی قرن ‪ ۲۱‬نامید. ابتدا عنصر ‪ ۱۱۴‬بوجود آمد و به مدت نیم ثانیه تداوم داشت که از نظر موجودیت عناصر اتمی مدت زیادی است. تا زمان حاضر آخرین عنصر جدول مندلیف ‪" ۱۰۴‬رزرفوردی" بود و دانشمندان عقیده داشتند مدت زیست عناصر بعدی به حدی کوتاه است که قابل محاسبه نخواهد بود. کشف عنصر ‪ ۱۱۲‬این فرضیه را رد می‌کند و این پیش بینی دانشمندان روسی را ثابت می‌کند که بعد از عنصر ‪" ۱۱۴‬جزیره"، عناصری کشف خواهد شد که مدت عمرشان مانند فلز طولانی و ثابت باشد. عنصر جدید هنوز نام علمی ندارد. مواد دارای عدد بالای اتمی هنوز در طبیعت به صورت آزاد یافت نشده‌اند اما دانشندان کشف آنها را پیش بینی کرده و می‌گویند با از بین رفتن ذخایر نفت و گاز در کره زمین عناصر مافوق سنگین، نیاز مردم به مواد انرژی زا را برطرف خواهند کرد. آزمایش دانشمندان روسی بیش از سه هفته طول کشید.

"توشیبا" فشرده‌ترین هارد دیسک جهان را به بازار می‌دهد

شرکت "توشیبا" هارددیسک ‪ ۲۰۰‬گیگابایتی و ‪ ۲/۵‬اینچی جدیدی را به بازار داده‌است که از لحاظ میزان گنجایش و ابعاد، فشرده‌ترین هارد دیسک فعلی جهان محسوب می‌شود. به گزارش سایت اینترنتی "پی‌سی‌ورلد"، شرکت "توشیبا" برای تولید این هارد دیسک از فناوری نسبتا جدید "پرپندیکیولار ریکوردینگ"(ضبط عمودی اطلاعات) استفاده کرده‌است. از زمان ساخته شدن نخستین هارد دیسک مغناطیسی توسط شرکت "آی بی‌ام" در حدود ‪ ۵۰‬سال پیش، هارد دیسکهای معمولی رایانه‌ها، در طراحی سنتی خود به گونه‌ای ساخته می‌شوند که "هد" دستگاه، اطلاعات را به صورت افقی (‪ (Longitudinal‬روی سطح دیسک نوشته و می‌خواند، اما در فناوری پیشرفته "پرپندیکیولار" (‪ (Perpendicular‬اطلاعات به صورت عمودی روی سطح هارد دیسک نوشته شده که این امر امکان جا دادن حجم بسیار زیادی اطلاعات (در حدود ‪۵‬ برابر هارددیسکهای قدیمی‌تر) در فضایی بسیار کمتر از سطح هارد دیسک را ممکن می‌کند. هارد دیسک جدید "توشیبا" به گونه‌ای است که می‌تواند در هر اینچ مربع از سطح خود ‪ ۱۷۸‬گیگابیت اطلاعات را جای دهد. رکورد قبلی در این زمینه که در اختیار خود شرکت "توشیبا" بود، ضبط ‪ ۱۳۳‬گیگابیت اطلاعات در هر اینچ مربع از هارد دیسک محسوب می‌شد. با استفاده از فن‌آوری جدید، با توجه به نحوه نوشته شدن اطلاعات روی سطح هارد دیسک، بدون نیاز به افزایش سرعت چرخش سطح هارد دیسک می‌توان در هر لحظه اطلاعات بیشتری را از زیر "هد" هارد دیسک عبور داد که بدین ترتیب سرعت خوانده شدن اطلاعات بدون مصرف برق بیشتر، تولید صدا و یا گرمای بالاتر، افزایش پیدا می‌کند. هارد دیسک جدید و ‪ ۲۰۰‬گیگابایتی شرکت "توشیبا" در لپ‌تاپهای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته و از ماه اوت به بازار خواهد آمد. شرکت "سی‌گیت" به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان هارد دیسک نیز چندی پیش یک هارد دیسک ‪ ۲/۵‬اینچی ‪ ۱۶۰‬گیگابایتی به بازار داده بود که پس از محصول جدید "توشیبا"، فشرده‌ترین هارد دیسک جهان محسوب می‌شود.


بریدن میوه‌ها آنتی اکسیدان آنها را از بین نمی‌برد

پژوهشگران می‌گویند قطعه قطعه کردن و بسته بندی میوه‌ها تاثیری بر ویتامین سی و سایر آنتی اکسیدان‌های آنها ندارد. به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس از دویس، محققان دانشگاه "کالیفرنیا" در این مطالعه تحقیقاتی را بر روی آناناس، انبه ، طالبی، هندوانه، توت فرنگی و کیوی خریداری شده از مراکز عمده‌فروشی انجام دادند. این میوه‌ها به آزمایشگاهی در دانشگاه کالیفرنیا واقع در دویس منتقل شدند. نیمی از هر نوع میوه قطعه قطعه شد و نیم دیگر بطور کامل و دست نخورده باقی ماند. سپس تمام میوه‌ها در شرایط یکسان به مدت ‪ ۹‬روز در یخچال گذاشته شدند و بعد از آن از نظر ارزش غذایی آزمایش شدند. نتیجه آزمایش‌ها نشان داد میزان ترکیبات آنتی اکسیدان میوه‌های قطعه قطعه شده تفاوت چندانی با میوه‌های کامل نداشت.در واقع میزان برخی آنتی اکسیدان‌ها در انبه و هندوانه قطعه قطعه شده در اثر قرار گرفتن در معرض نور افزایش یافته بود. مشروح این مطالعه را می‌توانید در مجله "‪& Food Chemistry‬
‪ "Journal of Agricultural‬بخوانید.

در سوگ معمار انقلاب

مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان  با انتشار بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت هفدهمین سالگرد ارتحال جانسوز و ملکوتی امام خمینی (ره)، بیداری جهان اسلام و شکسته شدن هیمنه قدرت‌های سلطه‌گر جهانی را مرهون مجاهدت و تلاش‌های جاویدان آن حضرت و نیز صلابت و مقاومت وصف ناپذیر فرزندان معنوی و انقلابی‌ ایشان در نقاط مختلف جهان دانست.

 

پیشرفت ایران در فن آوری جوش هسته ای

رئیس بخش فنی مهندسی مرکز تحقیقات هسته‌ای سازمان انرژی اتمی با اعلا‌م این خبر گفت : جمهوری اسلا‌می‌ایران در زمینه فن‌آوری تولید انرژی هسته ای‌به روش گداخت , پا به پای کشورهای پیشرفته حرکت می کند. سادات حسینی با اشاره به نخستین آزمایش جوش هسته‌ای کشور درسال 2001 میلا‌دی افزود: نبود انفجار و پسماندهای هسته ای برای ساخت سلا‌ح درنیروگاهها از مزایای روش جوش هسته ای است.وی همچنین گفت:دانشمندان ایران در محاسبه انرژی نوترون‌ها از واکنش هم‌جوشی هسته ای‌, صاحب سبک هستند.با توجه باینکه سوخت نخستین هم جوشی هسته ای از آب اقیانوس ها تهیه می‌شود ,ارزیابی دانشمندان نشان می دهد آب اقیانوس ها می تواند میلیون‌هاسال سوخت اولیه نیروگاههای جوش هسته ای را فراهم کند .

‪ ۹‬خرداد، سالروز تولد"جولیوس اکسلرود" کاشف داروهای ضد افسردگی

امروز ۹‬خرداد، سالروز تولد " جولیوس اکسلرود" بیوشیمیدان آمریکایی و یکی از برندگان جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی سال ‪۱۹۷۰‬م و از کاشفان داروهای ضد افسردگی است. وی ، همچنین برنده جایزه اسکار به‌خاطر بررسی ارتباط بین سلول‌ها و تاثیراتشان در رفتارها است. تحقیقات اکسلرود و دو تن از همکارانش روی پایانه‌های عصبی،تحول جدیدی در علم پزشکی ایجاد کرد و توانستند داروهای جدید ضد افسردگی را ارایه کنند. خدمات ارزنده‌ی وی و همکارانش در داروسازی، به خصوص در چگونگی عملکرد داروها در مغز فراتر از حد انتظار بود. افسردگی اختلالی است که بر تفکر، خلق، احساسات، رفتار و سلامت جسمی فرد تاثیر می‌گذارد. افسردگی می‌تواند تنها یک بار در زندگی فرد اتفاق بیافتد واز دست دادن علاقه به امور روزمره طبیعی، خلق افسرده، اختلالات خواب، اختلال در فکر کردن یا وزن‌گیری قابل توجه، پرخاشگری یا کاهش حرکات بدن و خستگی از جمله علائم افسردگی است.

آمریکا قادر نیست به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از پورتراجایا، اظهارات "منوچهر متکی" در شرایطی اعلام می‌شود که جنبش عدم تعهد نیز از حق جمهوری اسلامی ایران برای توسعه فن‌آوری هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز دفاع کرده است. متکی در مصاحبه با آسوشیتدپرس در حاشیه اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد (NAM) با زیر سوال بردن توانایی واشنگتن در حمله به تاسیسات هسته‌‌ای جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام کرد آمریکا در اتخاذ سیاست‌های مربوط به هسته‌ای دارای معیار دوگانه است. وزیر امور خارجه کشورمان اتخاذ رویکرد یکجانبه را از سوی آمریکا غیرقابل قبول خواند و تاکید کرد ایران از حمله نظامی آمریکا نمی‌هراسد.
متکی تصریح کرد: «آنها نمی‌توانند این کار را انجام دهند. آمریکا در موقعیتی نیست که بتواند بحران دیگری را به مالیات‌دهندگان کشور خود تحمیل کند.» وی افزود: «آنها در عراق و افغانستان به مشکلات فراوانی برخورده‌اند و در موقعیتی نیستند که بتوانند بحران تازه‌ای در منطقه ایجاد کنند.» این در حالی است که 114 عضو جنبش عدم تعهد که بیشتر آنها را کشورهای در حال توسعه تشکیل می‌دهند در بیانیه‌ خود از برنامه هسته‌ای ایران حمایت کرد و توسعه،‌ تحقیق، تولید و استفاد از انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح‌‌آمیز را حق مسلم همه کشورها عنوان کرد.
منوچهر متکی همچنین درباره چارچوب پیشنهادی اروپا برای ترغیب تهران به دست برداشتن از برنامه غنی‌سازی اورانیوم تاکید کرد، برای این که ایران این چارچوب را بپذیرد جامعه بین‌‌الملل باید دو پیش‌شرط را مدنظر قرار دهد. متکی خاطر نشان کرد: «نخست آن که حق اساسی ایران برای برخورداری از فن‌آوری هسته‌ای به رسمیت بشناسد و دوم معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای "ان‌پی‌تی" را تقویت کند.» وزیر امور خارجه ایران یادآور شد: «تنها در این شرایط ما در موقعیتی هستیم که همکاری کنیم. در غیر این صورت اگر آنها حق‌ایران را برای برخورداری از فن‌آوری هسته‌ای نادیده بگیرند ما چگونه می‌توانیم پذیرای این امر باشیم.» متکی در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل درباره اعمال تحریم اقتصادی بر ایران افزود:‌ «اسرائیل چیست؟ چنین کشوری وجود ندارد و ایران اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.»

راه‌اندازی"پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزار تهران"

مدیر عامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات گفت: مراحل تهیه و تدوین طرح تجاری تاسیس و راه‌اندازی پارک فناوری اطلاعات و نرم افزار تهران در حال انجام است. "محمد رضا حایری یزدی" امروز در جمع خبرنگاران افزود: این طرح با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و توسط کنسرسیوم ‪ Zernike(‬زرنیک) انگلستان در حال تدوین است.  وی اظهار داشت: با توجه به روند جهانی گسترش و توسعه تجارت الکترونیک و اینکه این روند جهانی در کشور ما نیز رسوخ کرده و تجارت الکترونیکی در آینده به صورت فراگیر رایج خواهد شد، در این زمینه مشغول فعالیت هستیم.  وی ادامه داد: با توجه به چالش‌ها و مشکلات موجود در زمینه رواج تجارت الکترونیکی در ایران فعالیت‌هایی در این زمینه در حال انجام است که می‌توان به "طرح ایجاد شبکه جامع اطلاع رسانی بازرگانی کشور" اشاره کرد.  مدیر عامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات افزود: در این طرح مرکز گسترش فناوری اطلاعات با قبول مسوولیت تضمین کیفیت پروژه، تامین نیازمندیهای اطلاعاتی بازرگانان را برای کسب مزیت رقابتی در بازار جهانی پیگیری می‌کند.  به گفته وی، اجرای پروژه‌هایی نظیر نمایشگاه مجازی صنعت ‪ IT‬کشور و پروژه جهش نیز با هدف توسعه تجارت الکترونیک در کشور بوده است.  حایری یزدی بیان داشت: شرکت پست بانک در راستای تقویت زیرساخت اجرایی بانک در اجرای ماموریت خود، افزایش توان رقابت در بازار، ایجاد فرهنگ بانکداری مدرن و حرکت به سمت پیاده‌سازی بانکداری الکترونیکی، به عنوان پیشگام بانک‌های کشور، در اواخر سال ‪ ۸۳‬اقدام به بستن قراردادی با یک شرکت خصوصی برای پیاده‌سازی نرم افزار جامع بانکداری خریداری شده از شرکت سوییسی ‪ Temenos(‬تمنوس) تحت عنوان ‪ Globus T۲۴(‬گلوباس) کرد.  وی اظهار داشت: در سال ‪ ۸۳‬با توجه به مشکلات پیش آمده در روند اجرا، لزوم بکارگیری ناظر و مشاور پروژه از سوی پست بانک مورد توجه قرار گرفت و از این رو مرکز گسترش فناوری اطلاعات برای مدیریت، نظارت و ارایه مشاوره و خدمات فنی مهندسی در این پروژه انتخاب شد.  به گفته وی، از نتایج فعالیت‌های انجام شده در این پروژه می‌توان به افتتاح اولین شعبه مکانیزه، پیاده‌سازی حسابداری مرکزی در پست بانک و بومی‌سازی حسابداری مرکزی در پست بانک اشاره کرد.

ثبت نام در آزمون های تافل و TSE

سازمان سنجش آموزش کشور اعلا‌م کرد:ثبت نام داوطلبان برای شرکت در سیزدهمین دوره آزمون تافل و آزمون TSE از سه‌شنبه 9 خرداد آغاز می شود و تا چهارشنبه 7 مرداد ادامه دارد.
داوطلبان علا‌قمند به شرکت در این آزمونها می‌توانند در زمان اعلا‌م شده به سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.همچنین امکان ثبت نام‌الکترونیکی درپایگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور برای علا‌قمندان فراهم شده است .

استفاده ازانرژی هسته‌ای در تولید گوجه فرنگی زرد رنگ

یک محقق و پژوهشگر کشاورزی با استفاده از انرژی هسته‌ای موفق به تولید گونه‌ای از گوجه فرنگی زرد رنگ شد. "محمود اصفیا" روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره این محصول گفت: در این روش با ایجاد جهش ژنتیکی در گوجه فرنگی نوعی از این محصول با خاصیت ضد سرطانی و رنگی جدید تولید شده است. وی این روش را یکی از موارد استفاده از انرژی هسته‌ای در فعالیتهای تحقیقاتی عنوان کرد و گفت: استفاده از انرژی هسته‌ای در امور تحقیقاتی کاربردهای بسیار زیادی دارد.  اصفیا که از سال ‪ ۱۳۵۱‬کارهای تحقیقاتی خود را در زمینه کشاورزی آغاز کرده است، از سه سال پیش تحقیقات خود را بخاطر شرایط آب و هوایی کیش به این جزیره منتقل کرده است.  وی در نمایشگاه تولیدات و تجهیزات گلخانه‌ای کیش در سال ‪ ۸۲‬مورد تقدیر قرار گرفته است.


گیاه گالیوم اپارینه اثر دارویی دارد

پژوهشگر دانشگاه ارومیه برای نخستین بار در جهان اثرات ضد درد و ضدتشنجی گیاه شیرپنیر یا گالیوم اپارینه را کشف کرد و به‌روش جدیدی در کنترل و کاهش شدید دردهای موضعی وسیستمیک دست یافت .
دکتر مسعود مهام دانشیار دانشگاه ارومیه با اشاره به بررسی اثرات عصاره گیاه گالیوم اپارینه روی سیستم عصبی موش گفت : با روش تست پی تی زی مشخص شد, این گیاه در کنترل تشنجات بسیار موثر است به طوری که استفاده از ان روش جدیدی در درمان موثر این بیماریها به وجود می‌اورد.وی تاکید کرد , عصاره گالیوم اپارینه به شدت اثرات ضد درد موضعی و سیستمیک دار دارد.گیاه شیرپنیر یا گالیوم اپارینه به صورت علف هرز در مزارع گندم رشدمی کند و در برخی کشورها به صورت سنتی در درمان برخی بیماری های کلیوی وهمچنین به صورت دم کرده به جای قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرد .

چین المپیک بدون سیگار برگزار می‌کند

مقامات چین روز دوشنبه وعده دادند بازی‌های المپیک را بدون سیگار برگزار خواهند کرد. این در حالی است که مقامات بهداشتی این کشور تصدیق کردند تغییر عادت ‪ ۳۵۰‬میلیون سیگاری درچین کار دشواری خواهد بود. به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، یک مقام وزارت بهداشت چین از اجرای ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی به ویژه اماکنی که به کودکان خدمات می‌دهد خبر داد. خبرگزاری شین‌هوا به نقل از "ژانگ بین" گزارش داد: "تا پایان سال ‪ ،۲۰۰۷‬سیگار کشیدن در تمام بیمارستان‌هایی که برای بازی‌های المپیک در نظر گرفته شده‌اند، ممنوع خواهد شد." وی تایید کرد تغییر عادت سیگاری‌ها کار دشواری است و افزود این ممنوعیت در وسایل حمل و نقل عمومی و اداره‌ها نیز اجرا خواهد شد. وی گفت: چین برای میزبانی بازی‌های المپیک بدون سیگار با موانع بسیاری روبرو است. این وعده درحالی داده می‌شود که این کشور دهمین سال ممنوعیت استعمال دخانیات در امکان عمومی را پشت سر گذاشت. در عمل، شمار بسیاری از میلیون‌ها سیگاری ساکن پکن با توجه به ناچیز بودن تنبیه و یا احتمال شکایت اطرافیان از آنها به طور عادت این ممنوعیت را نادیده می‌گیرند. یک روزنامه چینی در سرمقاله خود اخیرا نوشت "ما به تلاش‌های مستمری نیاز داریم تا افکار عمومی را بیدار کرده و سیگاریها را در مورد خطر سیگار برای اطرافیان آگاه کنیم و اطرافیان سیگاری‌ها را تشویق کنیم در مقابل چنین رفتارهایی بایستند. چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده سیگار در جهان است بطوری که هر سال در این کشور حدود دو تریلیون نخ سیگار مصرف می‌شود. مالیات‌های وضع شده بر سیگار در سال ‪ ۱۵۹ ،۲۰۰۵‬میلیارد "یوان" معادل ‪ ۱۹/۸‬میلیارد دلار در اختیار دولت گذاشت که حدود پنج درصد درآمدهای مالی را تشکیل می‌داد. سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند هر سال حدود ‪ ۱/۲‬میلیون نفر در چین بر اثر سیگار کشیدن جان خود را از دست می‌دهند.

سامانه طب صنعتی در مجتمع مس سرچشمه اجرا شد

نرم‌افزار جدید طب صنعتی به منظور پاسخگویی به تمامی نیازهای طب کار در مجتمع مس سرچشمه کرمان طراحی و اجرا شد. به گزارش روز سه‌شنبه شرکت ملی صنایع مس ایران واحد امور ایمنی و بهداشت محیط زیست با همکاری کارشناسان امور ارتباطات مجتمع مس سرچشمه طی سه ماه نسخه آزمایشی نرم‌افزار طب صنعتی را که در بردارنده تمام نیازها و اطلاعات موجود است طراحی کردند. این نرم‌افزار به مدت شش ماه به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت و نواقص و معایب آن شناسایی و رفع شد. نرم‌افزار طراحی شده شامل قسمتهای ثبت اطلاعات افراد در بدو استخدام، اطلاعات فردی و شغلی، روانشناسی، عوارض شغلی و نیز اطلاعاتی در خصوص حوادث بوجود آمده برای کارکنان است. طی این برنامه اطلاعات ارزیابیهای پاراکلینیکی افراد با جزییات مرتبط نظیر آزمایشات طبی، نوار قلب، نتیجه ارزیابی حجمهای تنفسی و شنوایی‌سنجی ثبت و امکان اسکن رادیوگرافی قفسه صدری را فراهم کرده است. از مهمترین قسمتهای این نرم‌افزار صدور معرفی‌نامه برای انجام معاینات دوره‌ای است. این قسمت از برنامه قادر است برای هر یک از کارکنان با توجه به شغل و محیط کار خود برنامه خاصی برای انجام معاینات دوره‌ای ارایه و با توجه به عوامل زیان‌آور در محیط کار، نحوه و مدت معاینات کلینیکی و پاراکلینیکی افراد را تعیین کند. مشخص شدن میزان تاثیرات عوامل فیزیکی و شیمیایی هر قسمت و ارایه توصیه های لازم ایمنی مربوط به افراد و محیط کار برای کاهش آسیبها و عوارض محیط کار از دیگر مزایای این برنامه است. این مدل که قابل اجرا در تمام موسسه‌ها و شرکتهای مشابه شرکت مس می‌باشد در ممیزی شرکت ‪ DNV‬نروژ(صادرکننده گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه ‪(IMS‬ به عنوان یکی از نقاط قوت امور ایمنی مجتمع مس سرچشمه کرمان ارزیابی و ثبت شده است.


همایش بین المللی‌امام خمینی (ره ) درتهران

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی "ره" گفت: همایش یک روزه بین‌المللی امام خمینی "ره" و قلمرو دین‌, کرامت انسان‌, سیزدهم خرداد با حضوراندیشمندان داخلی و خارجی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.حمید انصاری افزود: 350 نفر از چهره های برجسته علمی و فرهنگی خارجی در این‌همایش حضور می یابند.انصاری با اشاره به اینکه خرداد امسال 127 نمایشگاه کتاب در باره امام در سراسر کشور برپا می شود افزود : تا اول مهر مجموعه اسناد و مدارک دوران مبارزات امام خمینی "ره" در ساواک در 20 جلد به بازار عرضه می شود.وی پیگیری تدوین دانشنامه امام خمینی و انقلاب اسلامی را در موسسه تنظیم‌و نشر آثار امام خمینی از دیگر اقدامات این موسسه خواند و با اشاره به‌آماده شدن فیلم سینمایی فرزند صبح درباره زندگی حضرت امام "ره" تاپایان امسال گفت: ساخت 26 برنامه انیمیشن از زندگی امام خمینی "ره" در450 دقیقه رو به اتمام است .

‪ ۱۰‬خرداد، سالروز تولد" لوییس جی.ایگنارو" برنده جایزه نوبل

فردا، ‪ ۱۰‬خرداد، سالروز تولد" لوییس جی.ایگنارو" فارماکولوژیست و کاشف اثرات پیام‌رسانی نیتریک اکسید در سیستم قلبی ، عروقی است. وی، یکی از برندگان جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی به دلیل کشف این اثرات پیام‌رسانی در سیستم قلبی، عروقی است. همچنین ‪ ۱۵۴‬سال پیش در چنین روزی، "ریچارد جولیوس پتری" پزشک و باکتری شناس آلمانی که نامش بر روی ظروف آزمایشگاهی پلاستیکی کشت باکتری گذاشته شده است، به دنیا آمد. ‪ ۳۰‬سال پیش نیز در چنین روزی " ژاک لوسین مونو" درگذشت. وی بیوشیمیدان فرانسوی و ازبرندگان جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی سال ‪۱۹۶۵‬م است. لوسین مونو به دلیل تحقیق بر روی ژن‌های تنظیم‌کننده متابولیسم سلولی ، جایزه نوبل پزشکی را دریافت کرد.






شبکه جهانی را آماده تکامل برای ورود به مرحله بعدی است

محقق انگلیسی "سر تیم برنرز-لی" که پدر و مخترع اینترنت محسوب می‌شود در همایش "ورلد واید وب" (‪ (W3C‬اعلام کرد اینترنت هم‌اکنون آماده برداشتن یک قدم مهم در مسیر تکامل خود است. به گزارش سایت اینترنتی "نیوزفکتور"، "برنز-لی" در این همایش اعلام کرد بیست سال دیگر چنین روزهایی دوران اولیه و جنینی اینترنت محسوب خواهد شد. وی افزود: تغییرات انقلابی در اینترنت اجتناب ناپذیر است. "برنرز-لی" و همفکران او از بوجود آمدن "اینترنت معنایی"(‪Internet‬ ‪ (Semantic‬خبر می‌دهند که پیش‌بینی می‌شود در آینده این اینترنت بتواند در زمینه پردازش اطلاعات کاربران فعال شده و بهتر بتواند اطلاعات موجود در وب سایتهای مختلف را به کاربران ارائه دهد. "اینترنت معنایی" با کاربران تقابل بیشتری داشته و از اطلاعات صوتی و تصویری و فناوری‌های اجتماعی استفاده بیشتری خواهد کرد و به گفته کارشناسان در زمینه کاربردهایی نظیر تجارت الکترونیک، شباهت چندانی به اینترنت فعلی نخواهد داشت. به گفته کارشناسان، در آینده فناوری‌های جدید دسترسی و جستجوی اطلاعات جایگزین روش فعلی جستجوی اطلاعات توسط کلیدواژه‌ها در موتورهای جستجو خواهد شد که این امر کارایی بالاتر اینترنت را به دنبال خواهد داشت. "برنرز-لی" در همایش "‪ "W3C‬بیان داشت در آینده وب سایتها، لینکها، مطالب صوتی و تصویری و بانکهای اطلاعاتی موجود در اینترنت "هوشمندتر" از وضعیت فعلی بوده و در مقایسه با وضعیت فعلی اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. به گفته "آلکس لیندن" کارشناس موسسه تحقیقاتی "گارتنر"، استفاده از زبانهای جدید برنامه‌نویسی شکل‌گیری "اینترنت معنایی" را ممکن خواهد کرد. وی افزود: خدمات "فروگل"(‪ (Froogle‬که هم‌اکنون "گوگل" در موتور جستجوی خود ارائه کرده است، یک مثال ابتدایی از "اینترنت مفهومی" است که تجربه استفاده از اینترنت را برای کاربران بهبود خواهد بخشید.


 

مایکروسافت نرم‌افزار ضدویروس عرضه می کند

شرکت "مایکروسافت" از روز پنج‌شنبه همین هفته با راه‌اندازی خدمات امنیتی "ویندوز لایو وان‌کر" (‪ (Windows Live OneCare‬خود ، به طور رسمی وارد بازار نرم‌افزارهای امنیتی و ضد ویروس مورد استفاده در رایانه‌های شخصی خواهد شد. به گزارش سایت اینترنتی "پی‌سی‌ورلد"، نرم‌افزار "وان‌کر" که نگارش آزمایشی آن از ماه نوامبر گذشته به صورت رایگان توسط مایکروسافت ارائه شده بود، علاوه بر ضد ویروس، شامل نرم‌افزارهای "بک آپ" و تنظیم رایانه نیز خواهد بود. کاربران از روز پنج‌شنبه تنها قادر خواهند بود نگارش نهایی این نرم‌افزار را به قیمت ‪ ۵۰‬دلار برای یک سال، خریداری کنند که این مجموعه خریداری شده حداکثر روی سه رایانه قابل نصب خواهد بود. مجموعه امنیتی "وان کر" شامل یک نرم‌افزار دیوارآتش(فایروال)، نرم‌افزار ضد ویروس و همچنین نرم‌افزار "بک آپ" ویژه پشتیبانی از فایلهای رایانه‌ای به علاوه نرم‌افزار ضد "اسپای‌ور" این شرکت به نام "مایکروسافت ویندوز دیفندر" خواهد بود. این مجموعه نرم‌افزارها همچنین فعالیتهای نگهداری و بهبود عملکرد رایانه از جمله پاکسازی و مرتب کردن فایلهای موجود روی هارد دیسک را نیز به عهده خواهند گرفت. کارشناسان رایانه‌ای عقیده دارند نرم‌افزار جدید شرکت مایکروسافت تهدید مستقیمی برای شرکتهای بزرگ تولیدکننده محصولات ضدویروس، از جمله شرکتهای "سیمانتک"، "مک‌آفی" و "ترند مایکرو" محسوب می‌شود.