مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان

اولین پایگاه خبری و اطلاع رسانی حوزه علم و پژوهش و فناوری در استان کرمان -- تلفکس :۲۴۴۵۰۸۰-۰۳۴۱

مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان

اولین پایگاه خبری و اطلاع رسانی حوزه علم و پژوهش و فناوری در استان کرمان -- تلفکس :۲۴۴۵۰۸۰-۰۳۴۱

مدرک ICDL در ایران تنها به حکم کارگزینی تبدیل شده است

متاسفانه مدرک ICDL در ایران به جای ارتقای توانایی و کارایی کارمندان تنها به حکم کارگزینی آنان تبدیل شده است. به گزارش  ایلنا ، محمد رفیع صادقی ، مدیر اجرایی ICDL ایران، در همایش صنعت آموزش ، اشتغال در تبریز، گفت: اکنون در تمام دنیا بحث آموزش جدی گرفته شده ، اما متاسفانه در کشور تنها بخشی که به آن کمتر توجه می‌‏شود بخش آموزش است. وی ، افزود: به طور یقین باید بدانیم بدون دانش و آموزش هیچ‌‏گاه کشور ما به توسعه یافتگی دست پیدا نخواهد کرد و توسعه حتی در هیچ بعدی صورت نخواهدگرفت.
مشاور دفتر تکنولوؤی وزارت آموزش و پرورش ، تصریح کرد:کنون دارا بودن آموزش‌‏های دیجیتالی در سرلوحه فعالیت‌‏های کشورهای جهان قرار گرفته وشهرندانی که از حداقل سواد کامپیوتری که تحت عنوان ICDLاز آن یاد می‌‏شود برخوردار نباشند ، امکان فعالیت و اشتغال در عرصه‌‏های مختلف حتی اداره کردن یک سوپر مارکت را هم ندارند.
مدیر اجرایی ICDL ایران، خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور به جای توجه به خدمات زیربنایی و ارایه خدمات نوین به سخت افزار و ساختمان‌‏های نو و شیک توجه می‌‏شود ، در حالی که ساختمان سازی نشانه توسعه یافتگی نیست ، بلکه در دنیای کنونی به فن‌‏آوری‌‏های نوین و دانش دیجیتالی و نیروی کارآمد و توانا نیاز است تا بهترین خدمات و با کیفیت مناسب و در سریع‌‏ترین شکل ممکن ارایه شود. صادقی ، با اشاره به عضویت ایران در سازمان جهانی ICDL ، گفت: بر این اساس مسئولیت برگزاری دوره‌‏ها و آزمون‌‏های ICDL به عنوان حداقل سواد کامپیوتری به دفتر تکنولوژی وزارت آموزش و پرورش واگذار شده و هیچ مرکزی در کشور بدون مجوز این دفتر مجاز به استفاده از عنوان ICDL نیست. وی ، گفت: باید برای گسترش دانش دیجیتالی در سطوح مختلف جامعه تلاش شود و دفتر تکنولوژی وزارت آموزش و پرورش برنامه‌‏های متعددی را در این زمینه در دست اجرا و بررسی دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد